nedeľa 20. februára 2011

Jihlava a Trenčín (január)

tak, a na pláne sú záznamy z prvých mojich dvoch indivindi koncertov v tomto roku. hir vi gou...
21.1. Jihlava - Ponorka - Phoenix 2, Zkouška Sirén, Rapsod, DFF, Vochoč si mě

v Jihlave zima jak v sibírskej balade, chvíľu sa motáme temnými parkami, kde džoguje húf premrznutých zúfalcov (v piatok večer!) a jeden pes. tajným tunelom prejdeme popod železnicu a sme v Ponorke. ľudia sa trúsia, dnes to nevyzerá na rekordnú účasť. myslel som, že budem hrať prvý, ale nakoniec sa radšej dve hodiny nič nedeje a potom idú Rapsöďáci. hlúk fandov pokyvká hlavami a je koniec. parádny trešík, to lepšie z lepšieho. a s Cejnyho šušťákovou bundou to má celkom iný charakter. "malá" prestavba aparatúry a Zkouška Sirén. najmä bicie prejdú parádnym apgrejdom a namiesto prechodov sa objaví druhý veľký kotol. to bude jebot. i stalo sa. mohutná hradba hluku v trojici, české hlboko lyrické texty a bubny, pri ktorých vás mohli napadnút iba dve mená: Dave Grohl a Dale Crover. Sirény tepali ako kamenári na spíde. a hlavne hlučne. treťou a poslednou "serióznou" kapelou boli Phoenix II s Banánom na čele. v kúdoloch pary začali a železnou panvicou rozbili ksicht každému. priznám sa, že metal v hc/punku moc nemusím, ale toto ma obrátilo na vieru. už verím, že aj metal sa dá robiť s myšlienkou a na úrovni (nemyslím tým rýchloklad prstov v sólach). takto sa robí pravá šou, a nemusí to byť iba zbierka póz, ale práve naopak. nejdem písať viac, Phoenix II treba vidieť naživo. a kedy naposledy ste zažili, že kapela rozdávala texty na koncertoch??? po tejto smršti nasledovalo zbalenie apošky a už iba brnkacie vystúpenie mojej maličkosti, ale ľudí sa nahrnulo až som nechápal. asi ma tu majú naozaj radi. počas môjho setu dokonca niekto urval dvere na bekstejdži, boha, riotfolk. ako posledná lahôdka bola neortodoxná plejbek tanečná skupina Vochoč Si Mě. všetci tvrďáci, metalisti, hardkoráci, pankáči, trešeri, svorne dusali na diskohity rokov minulých. chvíľu sme rozoberali tento fenomén a potom sa vyberáme na byt, kde sme v skorých ranných hodinách zaľahli. catering na koncerte bol perfektný, koncert taktiež, nocľah tiež, čo dodať? Jihlava über alles.

22.1. Trenčín - Lúč - Edelweiss Piraten, Innoxia Corpora, Ilúzia, DFF
ráno nás unášajú Krivosh s Verčou do Brna, kde im venčíme Güntera, pekelného psa, šiškomaniaka. po obede frčíme do Trenčína, fľaša vína s nami. najprv pokojný podvečer ultra rodinný, potom rýchly presun do mesta a už sa organizátor Robo (buď mu chvála večná) po mne zháňa. tak radšej idem do Lúča a neverím svojim očiam, klub je plný po strop, strapatá hlava na strapatej hlave. ihneď mierim na pódium a nepripravený, nevychladnutý, neaklimatizovaný, mastím songy do ľudí. na záver si zahrám aj s jedným malým pankáčiskom a taký freejazz, to ešte svet nevidel, až sa mi víno vylialo, taká to bola šajba. po mojom sete sa vrhám do víru udalostí v bekstejdži, na chodbe, vonku, no všade len nie v klube. stihnem síce odohrať svoje tri piesne s Ilúziou, ale ináč som nevidel ani notu, čo mi je teraz s odstupom času trochu ľúto, najmä Innoxiu som si chcel pozrieť. na druhej strane som postretával ľudí a niektorých starých smradov som teda nevidel riadne veky. keďže Klaus nedorazil, tak sa nekonala žiadna sľubovaná diskošou a šlo sa niekam do baru. spali sme u Majkhella a v nedeľu sme šli na detoxikačný výlet na Inovec. dokonca sa poniektorí z nás dostali aj na Inovec. ale všetko má svoj koniec, rozlúčka, štartujeme a vraciame sa späť do Česka, aby sme čelili povíkendovej depresii. a keďže tento víkend bol extra parádny, tak aj depka stojí za to.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára