pondelok 7. februára 2011

2x januárová sedmička

po presídlení do Prahy som neváhal a hneď šup na sedmičku. a tak započala anabáza januárových koncertov.

5.1. - 007 - Praha - Unveil (CH), I Want You Dead (G), Bob

koncerty na sedmičke ma obchádzali strašne dlhý čas, kým som chodil do Prahy len na krátke návštevy, takže som vyšľiapol na kopec po prvý krát. streda nestreda, hlad po koncetoch je veľký a najmä keď je človek nezamestnaný, tak sa na víkendy nehrá. dáko sa skladáme s Davidom na vstupné a vliezame do prázdneho klubu. behom večera sa polonaplní, ale nič extra. prvá kapela je neplánovane Bob z Teplíc. Twin Peaksoví trešeri spustia jačavú rýchlopalnú šou a nenudím sa teda vôbec. vlna trešu sa valí strednou európu ako laxatívne tsunami. kto nesurfuje, zahynie. spevákov úškľab vyzerá ako vytvarovaný britvou, a škrečí a jačí. vtedy to ešte netuším, ale nekoniec je to najlepšia kapela večera. pražské publikum je úplne disciplinované: kapela nastúpi, všetci sa presunú pred pódium, kapela skončí, všetci odídu a tak dokola. tak sa presúvam s nimi, nech nevyzerám ako ignorantský buran z dediny na prvom koncerte. čo síce som, ale nemusia vedieť. druhý chod večera sú grécki detkoristi I Want You Dead. od začiatku do konca strašná nuda. spevák hádže vlasiskami, nestačí zo spevom a celé je to nudné a čo je horšie, tvária sa strašne vážne a nepriateľsky. a do toho ešte horšia vec, roztrhnú strunu na base, takže sa čaká a potom to pokračuje. žiadny svetlý bod. možno im iba nevyšiel večer a zjedli málo tzatzikov (bohajeho, ako sa skloňuje slovo tzatziky???). posledný sa na tanier večera fľaskli švajčiari Unveil. takí červíci mladí. hudobne to bolo dobré, textovo klasické sXe témy a predslovy. na môj vkus moc húpavé a pomalé. mám rád aj pomalé veci, ale musí to byť valivejšie. no aspoň ma to nenudilo ako antickí metalisti pred nimi. singalongy si zaspievalo aj zopár ľudí, čo to poznalo, dáki ikskári sa vyvenčili pred pódiom, ale to je asi tak všetko. nič svetoborné, na čo by som šiel aj nabudúce. Bob z Teplíc im aj tak všetkým vytreli rite. čekni ich tuto: bandzone.cz/bob

8.1. - 007 - Praha - Gattaca, Cowboy Poetry (D), Worldhood

neprešlo ani pár dní a už na strahovský kopec mierime zas. tentokrát sa účasť rapídne zvyšuje. je sobota a obsadenie vyzerá zaujímavo. akcia je benefitom pre PragueWatch, sledujúcu rôzne občiansko-právne spory a kauzy v Prahe. dnes nasávam fľaškový staropramen po litroch, čo sa neskôr odzrkadlí na stave môjho zažívacieho traktu, keď sa budem zvíjať na posteli so zastavenými prdmi (tfuj!). prvá kapela sú Worldhood, pozbieranci z iných kapiel, nechce sa mi písať akých, aby nevznikali predpojaté vnímania hudby bez predošlého vypočutia. traja dlháni a veľmi dobre zahratý punkrock. najmä basák Kejmy a jeho hlas sú určujúcim faktorom pre nasmerovania do ostrov, kde by pokojne mohli stroskotať Leatherface, Bad Religion, NoMeansNo a z vrakov ich lodí poskladať niečo podobné. perfektné a neokukané nápady a pritom chytľavé a priamočiare. to sa nepočuje často. druhou kapelou (kapelou?) je Cowboy Poetry z dojčlandu. obrýlený slušnák s gitarou je realitou na pódiu. vysypalo sa teraz tých kombojov s gitarou požehnane. stačí si len vyberať. tento honák dobytka to zobral cez neopunk, akurát že zabudol kapelu. tak to pre mňa všetko znelo ako melo-california-punk na španielke. snažil sa aj o humorné storky medzi pesničkami, ale furt som mal pocit, že sa tam cíti ako na hviezdoslavovom kubíne a/alebo potrebuje na vécko. ale bol milý, nikoho neurazil a jeho hanblivé a úprimné vystúpenie som si užil celé. však si to skúste, vyliezť sami s kusom dreva na pódium a nepočúrať sa. tam sa nedá skryť za kapelu a/alebo hradbu hluku. klincom hudobne pestrého večera boli ďalší pozbieranci Gattaca, posledný krát v zostave s aktuálnym bubeníkom, potom nastupuje hipisácky crusto raper Mazi (môžete poznať z miliardy Jihlavských aktivít a skupín). ľudí sa nahrnie ako vší, populárna hudobná skupina toto je asi. spustia taký hrubý atmosférický crustpunk (nech je to čokoľvek), ženský spev by som nespoznal keby som mal zaviazané oči. miestami je to hutné ako železobetón, miestami zase také tie uťahané plakacie pasáže pre samovrahov. fajné je to. len akosi dlho hrajú na môj vkus. spokojnosť najväčšia z koncertom. išiel som sem síce najmä kvôli Cowboy Poetry, ale nakoniec ma najviac dostali Worldhood. predsa som len jednoduchý punkrocker z dediny. a ešte som vyfasoval od PragueWatch nálepku na schránku, že nechcem propagandu od mesta a reklamy. škoda len že nemám svoju vlastnú schránku, hehe. ale raz aj to bude. a potom tam tú nálepku nemilosrdne nacapím a ona bleskami a hnevom skántri každého narušiteľa.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára